Инструкции за употреба

Колко пъти в съвременния свят се сблъскваме с нови и непознати неща? Станало е ежедневие на нашето поколение – нова технология, нов метод за комуникация, нови перспективи, гледни точки, нов съсед дори… 

За нас е нормално. Нещо повече – без новостите няма да имаме усещане за движение.

Но представете си само, какво означават новите технологии за един не много нов човек. Това е паника, страх, несигурност, недоверие… И въпреки това баба ми има Фейсбук. Защо е важно това?

Бабите (използваме го като събирателно за всички възрастни хора, дори и да не са точно баби или дядовци) в интернет пространството са една нарастваща група, която повечето от нас изключват от „сметките си“. Замислете се обаче какво имат те, което ние нямаме? Имат морал, ценности и принадлежност, много по-стабилни от нашите. Имат отговорност, лоялност и признателност, много по-стойностна от тази на внуците си. 

Защо тогава ги изключваме, вместо да им обърнем специално внимание?

Голям процент от бизнесите, въобще не мислят за тази част от населението (която по данни на НСИ скоро ще стане основната част от нашето население), когато сегментират клиентите си. Разбира се, бабите винаги се отделят, но често, за да се премахнат от основните аудитории, защото някой е решил, че не генерират достатъчно доходност. Тук обаче, идва основната грешка на маркетолозите, а имено измерването.

Както вече споменахме, това е една специфична група, у която новите технологии остават по-скоро неприятно усещане. Затова и дигиталното измерване на техните действия е нерелевантно. Решението е да проявим малко въображение, да се върнем няколко десетилетия назад или просто да поговорим с бабите и ще разберем много важни неща.

  1. Бабите са пасивен участник в социалните мрежи. 
  2. Радко коментират нещо различно от снимките на внуците си.
  3. Рядко споделят публикации на продукти или услуги.
  4. И почти е сигурно, че няма да ви оставят ревю. 

НО

  1. Ако ви повярват-ще станат Ваши клиенти.
  2. Ако харесат продукта Ви-ще бъдат лоялни.
  3. Ако останат доволни от обслужването-ще споделят на точния човек от тяхното обкръжение, с когото имат общи интереси.
  4. И ще ви препоръчват с основание, а не със снимки.

Затова, не винаги стриктното измерване на всичко в дигиталното пространство е единственият показател за успех. Понякога липсата на конкретно очаквано действие (conversion), не означава, че нещо не се е случило. Може би се е случило, но по неочакван за нас начин.